We hoeven niet uit te leggen wat een registratieformulier is. Iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. Of je je nu aanmeldt voor een sportles, je kind opgeeft voor een nieuwe school of een weekend weg boekt: overal wordt gebruik gemaakt van een registratieformulier. Je kan een registratieformulier op twee manieren invullen: op de ouderwetse manier met pen en papier en natuurlijk digitaal.
Wij zijn geen IT bedrijf als onze voorkeur naar de eerste gaat. Een digitaal registratieformulier kan verschillende doeleinden hebben. De registratieformulieren die wij voor onze opdrachtgevers maken hebben als doel dat gasten zich op een eenvoudige en veilige manier kunnen aanmelden voor een (online) evenement. Het kan een open of gesloten formulier zijn. Een open formulier: iedereen die op de webpagina komt kan zichzelf aanmelden. Als je dit wilt voorkomen dan kun je ervoor kiezen om het formulier af te schermen met een code. Hoe werkt dat?
Alle genodigden ontvangen door jou óf door ons een persoonlijke code. Deze code kun je noemen zoals jij dat wilt (persoonlijke code, inlogcode, aanmeldcode, unieke code). Alleen met deze code krijgt men toegang tot het registratieformulier. Zonder code geen toegang. Als men de code invult, dan worden de persoonlijke gegevens automatisch opgehaald. De klant hoeft niet zelf alle gegevens in te vullen. Handig én klantvriendelijk.
Het gebruiken van een code kan op verschillende manieren. Een unieke code per persoon (dus de code is slechts 1 keer geldig) of een code die onbeperkt geldig is, perfect voor doelgroepsegmentatie. Als je verschillende doelgroepen hebt maar bij voorkeur één registratieformulier gebruikt, werk dan met een code per doelgroep. Dan heb je achteraf altijd nog inzichtelijk welke personen bij welke doelgroep hoort. Dit is overigens ook een perfecte manier om een bepaalde doelgroep (bijvoorbeeld je VIP gasten) een kortingscode te geven. Als zij hun speciale code gebruiken dan kunnen zij geheel gratis deelnemen.
Nadat de klant zich heeft aangemeld wordt deze status in de statistieken automatisch op ‘aangemeld’ gezet zodat je altijd inzichtelijk hebt wie zich wel en niet hebben aangemeld. Zo kun je op een eenvoudige wijze je klanten herinneren die zich nog niet hebben aangemeld. Dat resulteert in een hoger aanmeldpercentage. Ook kun je berichten uitsturen naar alle klanten die zich wel al hebben aangemeld en dát resultaat weer in een hoger show percentage. Top toch?
Benieuwd hoe een registratieformulier met persoonlijke code kan werken voor jouw (online) evenement? Bel of mail ons op 070 - 30 65 420 of vraag@evisit.nl.
Lees ook:
Comments