evisit blog

evisit is een product en dienst in beweging. Lees hier meer over onze ontwikkelingen.

evisit event apps - volg de voortgang van uw event via apps

Als eerste in Nederland!: evisit introduceert: e-ticket ontvangen via WhatsApp (W-ticket)

Geplaatst op vrijdag 18 mei 2018 00:00
  • whatsapp

 

 

‘Ruim 13 miljoen Nederlanders gebruiken WhatsApp. Alle evenement-toegangskaarten die worden besteld via evisit kan je nu ook eenvoudig via WhatsApp ontvangen’       

DEN HAAG, 20180511 - De bezoekers van evenementen ontvangen via steeds meer kanalen dagelijks berichten. WhatsApp is een favoriet laagdrempelig kanaal dat ook zakelijk steeds vaker wordt gebruikt. evisit biedt de mogelijkheid om de toegangskaart voor een event te ontvangen via WhatsApp (het w-ticket). Het is daarmee het eerste eventregistratie- en communicatiebedrijf dat deze mogelijkheid van afleveren van evenementtoegangskaarten biedt.

evisit gelooft in de kracht van evenementen, maar erkent ook de steeds groter wordende uitdaging om mensen/doelgroepen bij elkaar te brengen en efficiënt te bereiken. ‘Wij denken continu na over nieuwe oplossingen die het registreren voor evenementen nog gemakkelijker maakt. Daarom hebben we iets nieuws geïntroduceerd. Ieder evenementtoegangskaartje dat door een bezoeker via evisit wordt besteld, kan eenvoudig worden afgeleverd op WhatsApp.”  

Maar al te vaak zien we dat, ondanks al onze maatregelen, e-mailberichten met bijgesloten e-tickets niet goed aankomen bij evenementbezoekers. De berichten ‘verdwijnen’ in de grote stroom van e-mailberichten die we dagelijks ontvangen. Op de dag van het evenement moet het e-mailbericht er weer bij gezocht worden om zo het e-ticket te kunnen tonen. Met onze nieuwe oplossing wordt dit een stuk eenvoudiger. Op het moment dat de toegangskaart is besteld, wordt de bezoekers standaard de mogelijkheid geboden om deze toegangskaart te versturen via WhatsApp. Nooit meer zoeken in e-mails op je telefoon, direct beschikbaar en laagdrempelig.”             

Eventregistratie en communicatie is een heel belangrijk onderdeel voor het succes van het evenement. Met het w-ticket zorgt evisit ervoor dat het registreren nog laagdrempeliger en eenvoudiger wordt. De functionaliteit is in alle versies van evisit per direct beschikbaar.

evist is ISO27001 gecertificeerd. Waarom is dat zo belangrijk?

Geplaatst op maandag 23 april 2018 09:00
  • evisit
  • iso27001
  • GDPR
  • AVG

 

 

 

 

Op 14 juni 2017 hebben wij als eerste in Nederland een ISO27001 certificaat weten te behalen voor ons innovatieve registratie product evisit. Dat dit een hele prestatie is hebben wij met elkaar mogen beleven. Een ISO27001 certificaat verkrijg je immers niet zomaar. In een periode van ruim een jaar voorafgaand aan het grote moment zijn we met het hele team op een andere manier gaan kijken naar persoonsgegevens en veiligheidWat er allemaal aan vooraf ging; op meerdere dagen hebben externe auditors onze processen en het IMS (Information Management System) inhoudelijk beoordeeld. Zijn er verschillende interviews afgenomen met alle bij het project betrokken medewerkers. Dit om te controleren dat we ook echt op de vastgelegde manier werken. Daarna was het eindelijk zover. Het certificaat werd verstrekt. De vlag kon uit!
 
Wat gaat er allemaal per 25 mei 2018 veranderen?

Het feit dat we in evisit vastleggen naar welk evenement jouw gast gaat of is geweest, maakt de opgeslagen informatie privacy gevoelig. De wetgever gaat vanaf 25 mei dit jaar streng toezien op het naleven van een Europese wet die tot doel heeft privacy gevoelige gegevens beter te beschermen. Als je de discussie rondom Facebook een beetje hebt gevolgd zal het je duidelijk zijn geworden dat ook het altijd vrije Amerika zich afvraagt of zij niet een gelijke wetgeving als de europese GDPR moeten ontwikkelen om mensen maar ook zeker het land Amerika beter te beschermen. Na 25 mei gaat er veel veranderen. Onderstaand een kort overzicht van de belangrijkste nieuwe regels;

 

veranderingen voor jou als Europeaan:

 
  • Recht op toegang. Je moet gratis een kopie van al je opgeslagen gegevens kunnen krijgen.
  • Het recht om verwijderd te worden. Gegevens moeten op jouw verzoek kunnen worden verwijderd.
  • Het recht om gegevens over te dragen. Je moet toestemming geven op het moment dat jouw gegevens worden overgedragen.
  • Het recht om geïnformeerd te worden. Klanten moeten worden geïnformeerd op het moment dat hun gegevens worden verzameld.
  • Het recht op correctie van informatie. Je moet je (oude) gegevens kunnen aanpassen.
  • Het recht op beperken van gegevensbewerking. Je kan eisen dat jouw gegevens niet worden bewerkt (het bedrijf heeft jouw gegevens wel maar mag er niets mee doen).
  • Het recht op bezwaar. Je kan eisen dat jouw gegevens niet worden gebruikt voor marketing doeleinden.
  • Het recht om in kennis te worden gesteld. Is jouw data op straat gekomen dan moet dat verplicht aan jou worden gemeld
 
veranderingen voor een bedrijf gevestigd is in Europa:
 
  • De klant heeft de touwtjes in handen
  • Bedrijven zijn eigenaar van de data en verantwoordelijk, niet de bewerker van de data (lees evisit)
  • Bedrijven moeten een functionaris voor gegevens bescherming benoemen
  • Bij overtreding: 4% van de jaaromzet (max 20 miljoen)

 

​​"Wat heb ik als opdrachtgever eraan dat evisit ISO27001 gecertificeerd is...?"

Er wordt vaak gedacht dat het opstellen en laten tekenen van een bewerkersovereenkomst voldoende is. Niets is minder waar! Je bent en blijft als opdrachtgever eigenaar van de data en daarmee verantwoordelijk voor het beheer. Besteed je de evenement registratie uit aan een derde partij dan zal je moeten kunnen aantonen dat deze partij alle maatregelen genomen heeft om jouw data (lees data van je bezoekers) te beschermen. Blijkt, ondanks het tekenen van de overeenkomst, dit niet het geval dan kan de privacy waakhond de boete uitdelen! De eigenaar van de data moet deze boete in dat geval betalen!

 
"Wat als er via evisit toch privacy gevoelige informatie op straat komt. Kan ik dan een boete krijgen...?"
Het antwoord hierop is simpel: Nee. Op het moment dat er data op straat komt te liggen zullen we dit verplicht moeten melden. Jij als opdrachtgever kan daarop een nieuwe audit aanvragen bij onze audit partij. Blijken onze processen op orde dan ontvangt niemand een boete. Hebben wij een fout gemaakt dan zijn wij verantwoordelijk en wordt jij als opdrachtgever vrij gesteld van iedere boete.
 
Heb je vragen over alles wat er aan deze wetgeving op ons af komt. Laat het ons weten, we beantwoorden je vragen graag

 

5 tips voor een onvergetelijk event

Geplaatst op donderdag 03 augustus 2017 09:00
  • evisit
  • event
  • evenement
  • tips

 

Het hosten van een conferentie, seminar of networking event kan een uitstekende manier zijn om jouw business te vermarkten. Maar event planning is tricky, en het zorgen voor een glimlach op het gezicht van jouw genodigden is niet altijd even makkelijk. Wil jij weten hoe je ervoor kan zorgen dat  jouw volgende event al op de kalender van jouw gasten genoteerd staat? Lees dan hier 5 tips om jouw event onvergetelijk te maken.

 

1.   Start marketing ruim op tijd

Uit onderzoek blijkt dat mensen in het algemeen minstens zeven contactpunten nodig hebben met een individu of bedrijf, voordat ze een beslissing maken. Begin jij dus pas met de marketing van jouw event op de dag dat het begint, dan ben je te laat.

Zorg voor teasers, dit geeft jouw publiek een taste van wat ze kunnen verwachten op jouw event. Doe dit bijvoorbeeld door het sturen van reminder e-mails of zet social media in voor promo foto’s of video’s. Dit is niet alleen effectief in het vergroten van de opkomst, het zorgt er ook voor dat jij niet tot het laatste moment hoeft te wachten op de registratie van jouw gasten. Door reminders te sturen zullen zij eerder geneigd zijn zichzelf tijdig in te schrijven.

 

2.   Zorg voor de juiste informatie

Voordat het event begonnen is, is het ontzettend belangrijk dat jouw gasten van A-Z weten wat ze kunnen verwachten. Dit betekent dat ze weten waar ze moeten zijn, wat het programma is, geïnformeerd worden over eventuele parkeerplaatsen en of er eten aanwezig is op het event.

Niets is vervelender dan naar een event toe gaan zonder te weten wat je precies kan verwachten. De informatie die jij van te voren beschikbaar stelt is daarom ontzettend belangrijk. Zorg verder ook dat deze informatie duidelijk en makkelijk te vinden is. Dit kun je bijvoorbeeld plaatsen op jouw event website, in de reminder mail of op het e-ticket.

 

3.   Maak jouw event persoonlijk

Als jij wilt dat mensen over jouw event gaan praten, moet je dingen doen die jou laten opvallen.

Denk aan het opvangen van jouw genodigden zodra zij het pand binnenkomen, dit straalt professionaliteit uit en toont aan dat jij jouw event, en gasten, serieus neemt.

Denk ook aan personal gift bags of zorg voor een fotograaf die foto’s neemt van jouw gasten tijdens het event. Dit stimuleert jouw gasten om ook na afloop van het event terug te denken aan jouw event en creëert een mogelijkheid tot extra publiciteit, door het sharen van foto’s op social media.

 

4.   Zorg voor een follow up

Zo, even ademhalen. Jouw event zit er op, het was een groot succes en nu is het tijd om te relaxen. Hou toch nog even vol, want een follow up met jouw genodigden kan van enorme waarde zijn.

De dag na een event – wanneer er nog volle inspiratie heerst tussen jouw genodigden – is de perfecte tijd om contact te leggen met jouw gasten om ze te bedanken voor hun komst en ze te attenderen op jouw producten/services. Het sturen van een bedankmail is daarom een mooie afsluiting.

Verder is dit ook het juiste moment om feedback te vragen van jouw gasten. Dit kan door middel van een enquête met een paar korte, concrete vragen over hun ervaring. Dit laat zien dat jij open staat voor verbetering, en geeft om de mening van jouw gasten. Deze kun je samen met jouw event analytics gebruiken voor een nog beter event volgende keer!

 

5.   Eindig met event analytics

Hoeveel gasten waren er precies op jouw event? Wat was de no-show rate? Deze statistieken zijn niet alleen interessant om een succes cijfer te geven aan jouw event, maar zorgen ook voor insights voor een volgend event. Gebruik deze gecombineerd met de uitslag van jouw event enquête dan ook als feedback voor jouw event als totaalplaatje. Op naar nog betere resultaten!

Dit zijn natuurlijk maar een paar tips om jouw event onvergetelijk te maken. Met het volgen van deze tips zet je al een paar grote stappen in de goede richting. Meer tips of weten hoe wij jou kunnen ondersteunen in het organiseren van jouw volgende event? Mail dan naar vraag@evisit.nl of bel naar 070-306 54 20.

Binnenkort in de App Store

Snel en veilig uw gasten binnenscannen en altijd op de hoogte zijn hoeveel gasten er nog worden verwacht

 

 Download binnenkort beschikbaar 

 

Heeft u vragen?

Bent u geïnteresseerd in onze software of heeft u vragen over updates neem dan contact met een van onze medewerkers op.