top of page
  • Writer's pictureTeam evisit

Professionele start van je event

De save the date of de uitnodiging is het eerste wat jouw gasten te zien krijgen

van je evenement. Op basis hiervan besluiten ze naar je evenement te komen.

Het moet er gelikt uitzien. Net als het registratieformulier, dit is stap 2. Als deze

kort, bondig en professioneel is, dan klikt je genodigde op ‘bevestigen’ en voila: de

eerste aanmelding is binnen!


Hoe zorg ik voor een professionele start van mijn evenement?

Animated invitation

Communicatie in juiste huisstijl:

Alle communicatie (mailings,

registratieformulier, website, e-ticket, badges) kan via de registratietool in huisstijl

van jouw organisatie of in dezelfde branding van het evenement.


Duidelijke keuze in uitnodiging:

Neem in de uitnodiging een duidelijke button

‘ja ik kom’ en ‘Nee ik ben verhinderd’ op. Voor je genodigden prettig om dit vooraf

aan te geven, maar voor jou ook zodat je precies weet wie er komen en wie niet.


Registratieformulier: Bedenk vooraf wat je wilt vragen zodat je geen gegevens

mist. Maak het formulier niet te lang want dan haken je potentiële gasten af. Stel

ook geen vragen die je niet nodig hebt, dit mag namelijk niet volgens de AVG

wetgeving.


Geautomatiseerde mailings: Een bevestiging of afmelding kan via een

registratietool automatisch worden gestuurd wanneer een aanmelding of

afmelding binnen komt, deze stel je 1 keer in en je hebt er geen omkijken meer

naar! Altijd een professionele terugkoppeling naar je gasten.


Tip!

Zorg in je registratieformulier voor zoveel mogelijk gesloten velden, om lange

uiteenlopende antwoorden te voorkomen.

Comments


bottom of page