• Team evisit

Individuele aandacht voor al je (online)bezoekers

Op papier klinkt het organiseren van een (online) evenement zo eenvoudig. Je huurt een locatie of kiest een online tool, je boekt catering óf laat iets opsturen, je maakt een programma, schrijft het draaiboek en je organiseert aan het einde een borrel. Dat kan iedereen toch? Tot je na het event alle vragen om je oren krijgt: ‘hoeveel genodigden hadden we uitgenodigd? ‘hoeveel hiervan hadden zich ingeschreven? ‘wat is de show en wat is de no show’? Zakelijke events draaien om doelstellingen in KPI’s met daarin de hamvraag ‘hoeveel geld stoppen we erin en wat levert het op’.


Je wilt als organisatie de juiste personen op de juiste plek op de juiste tijd…Zodat zowel jij áls jouw bezoekers zijn/haar doelen bereikt. Wat is het doel van jouw bezoekers? Alle bezoekers verdienen individuele aandacht om voor hem/haar het juiste programma en beleving te organiseren. Maar met 500 bezoekers is dat wel een uitdaging. Ik kan mijn event moeilijk 500 keer organiseren. Hoe pak je dit aan?

  1. Splits jouw bezoekers op in doelgroepen

  2. Stem het communicatieplan en registratietraject af op deze doelgroepen.

Stel, je hebt je 500 bezoekers in 10 doelgroepen verdeeld. Krijg je dan ook 10 losse projecten? Het antwoord is nee, dat hoeft niet. Wij zorgen ervoor dat je alle doelgroepen, in 1 evenement, in 1 project overzichtelijk bij elkaar hebt. Er zijn 3 mogelijkheden.


1.Verschillende registratieformulieren in 1 project

Je kunt werken met verschillende registratieformulieren binnen 1 project met als voordeel dat iedere doelgroep zijn eigen bevestiging van aanmelden ontvangt. Wel zo prettig als je onderscheid hebt in de manier van communiceren (bijvoorbeeld je- of u-vorm). Een ander voordeel door met meerdere registratieformulieren in 1 project te werken is als je per doelgroep andere vragen wilt stellen in het registratieformulier. Zo heeft iedere doelgroep toch zijn eigen benadering en kun jij met 1 druk op de knop alle doelgroepen in 1 overzicht downloaden.


2. 1 registratieformulier, 1 project, persoonlijke code per doelgroep

Je kunt binnen 1 project ook werken met meerdere doelgroepen in 1 registratieformulier, door het registratieformulier af te schermen met een persoonlijke code. Alle doelgroepen ontvangen een eigen unieke code, zodat jij achteraf in de statistieken nog wel inzichtelijk hebt bij welke doelgroep men hoort. Meer informatie over werken met een persoonlijke code kun je vinden in het blog Registratieformulier afgeschermd met persoonlijke code.


3. 1 registratieformulier, 1 project, open en gesloten vragen

Als je toch in 1 registratieformulier wilt werken, maar liever niet met een code werkt, dan is het nog mogelijk om met open en verborgen vragen te werken. Door eerst een open vraag te stellen met antwoordmogelijkheden A,B en C dan kun je vervolgens verborgen vragen stellen die per antwoordmogelijkheid A, B en C verschillend zijn. Zo kun je in 1 registratieformulier zonder code toch andere vragen per doelgroep stellen.


Wil je meer weten over het werken met verschillende doelgroepen in 1 evenement? Wij denken en sparren graag met je mee over het segmenteren van je doelgroep, het afstemmen van je communicatieplan en natuurlijk het inzetten van je registratietraject op de doelgroepen. Bel of mail ons op 070 - 30 65 420 of vraag@evisit.nl.


Lees ook:

Wat is eventregistratie en waarom?

evisit lanceert evisit 4.0

Registratieformulier afgeschermd met persoonlijke code

Hoe maak ik zelf een registratieformulier?