• Team evisit

Hoe organiseer ik een hybride event?

Updated: 15 hours ago

Webinars, online sessies, online netwerken, livestreams en hybride events.. Ze zijn niet meer weg te denken uit de zakelijke markt. Veel verschillende bedrijven hebben hun weg hierin gevonden. Leuk dat we op deze manier weer nieuwe dingen leren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wij vertellen je er graag alles over!


Wat is een hybride event nou eigenlijk? Een hybride event is eigenlijk heel simpel: een event dat deels online is en deels fysiek! Het belangrijkste van een hybride event is dat het online gedeelte meer is dan alleen een livestream. Waarom? Omdat het fysieke programma vaak langer is dan een online programma waardoor je de kijkers thuis langer moet prikkelen. Wanneer je dit goed aanpakt kun je een veel grotere doelgroep bereiken dan bij een fysiek event.


Wanneer je dit goed aanpakt kun je een veel grotere doelgroep bereiken dan bij een fysiek event.

Waarom hybride en niet volledig online?

In deze tijd is het niet meer mogelijk om honderden de mensen uit te nodigen voor een evenement, waardoor een volledig fysiek evenement al gauw afvalt. Toch vinden de meeste sprekers het prettig om tegen een fysiek publiek hun verhaal te doen om zo meer interactie te ontvangen. Door een hybride event te organiseren kun je dit perfect combineren. Wanneer er op locatie meer interactie is, is dit voor de kijker ook leuker en prikkelt dit meer om te blijven kijken.


Bedenk van te voren wel goed na over wie je fysiek gaat uitnodigen en wie je online gaat uitnodigen. Ook is het goed om na te denken over wie van de fysieke bezoekers op de livestream komen, denk hierbij aan verschillende doelgroepen zodat dit ook interessant is voor de kijkers thuis.


Wat zijn de belangrijkste succesfactoren?

  • Wees creatief: het gaat om de beleving van het online evenement. Hoe komen de bezoekers binnen? Hoe ziet de tool eruit? Zorg ervoor dat het gebruiksvriendelijk is. Wanneer de tool te complex is, haken mensen snel af.

  • Veel interactie: de kijkers moeten continu geprikkeld worden om hun aandacht erbij te houden. Behandel vragen van kijkers live in het fysieke event zodat de sprekers interactie hebben met de kijkers en het fysieke publiek.

  • Pauzes: las net zoals bij fysieke events pauzes in. De kijkers thuis kunnen dan ook even koffie pakken en even een loopje doen. Het is wel belangrijk om de pauzes op te vullen met bijv. interviews of oefeningen op je stoel zodat de kijkers geëntertaind blijven en niet afhaken.

  • Gezamenlijke chat: zorg ervoor dat de bezoekers op het fysieke event, ook kunnen inloggen op het online event zodat zij mee kunnen praten in de chat en zo ook nieuwe connecties kunnen maken!

  • Programma: stel een duidelijk en gevarieerd programma samen en plaats deze op meerdere locaties op de website. Hierdoor weten mensen precies wat ze te wachten staan.


Met evisit ondersteunen we je graag bij het organiseren van een hybride event. Onze projectmanagers zorgen voor het draaiboek, de dry runs en zullen het online event helemaal voor je klaarzetten. Dit kan een online tool zijn of website op maat, volledig in je eigen huisstijl. Onze designer zorgt voor de badges en e-tickets op locatie en voor de creatieve online belevenis voor de kijkers thuis.


Enthousiast geworden? Je kunt ons altijd benaderen via vraag@evisit.nl of bel ons op 070 30 65 420. Meer weten over een hybride event met evisit? Bekijk dan onze hybride pagina.



Nieuwsbrief

Lange Voorhout 92, 2514 EJ Den Haag

070-3065420 | WhatsAppvraag@evisit.nlplan een afspraak

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

© 2020 evisit. evisit is een product van amgate B.V.

logo_edited.png