Concept, strategie en PR
Het uitdenken van het event-concept en het opstellen van het programma kan een lastige klus zijn. Je wilt je doelgroep boeien en geboeid houden. Hoe doe je dat?
Stap 1: Concept en strategie
-
Bepaal het thema van jouw event
-
Bedenk de rode draad van begin tot eind, van uitnodiging tot dankbericht
-
Denk aan eventwebsite, mailings, locatie, podiumsetting maar ook aan de overige fysieke aspecten als de ontvangst, billboards, vlaggen, flyers, documentatie, badges, bewegwijzering, catering en amusement.
-
Bepaal de beeldvorming van het event, hoe komt het beeld/podiumsetting over op de doelgroep, bedenk welke tafelsetting en cameraposities er nodig zijn en de stijl van presenteren. Staand (Luchtig en Los) of Zittend (Zakelijk en talkshow)
Stap 2: Opstellen van het eventprogramma
-
Afgestemd op je doelgroep
-
Niet te lang, maar ook niet te kort. Hoe bepaal je de lengte van je programma?
-
Zorg voor interactie, dit zorgt voor verbinding met de bezoekers
-
Integreer een spelelement, een verassing en WOW effect
-
Maar hoe doe je dat? Schakel ons in wij helpen je
Stap 3: PR
-
Persoonlijke uitnodigingen of gaat het openbaar op social media
-
Hardcopy uitnodigingen
-
Persoonlijk benaderen via telefoon
-
Een digitoegankelijke website
-
Persoonlijk welkom op het (online)event
Alles komt samen in een Focussprint
-
Het definitief vaststellen van de doelgroepen
-
Het definitief vaststellen van de uit te werken storylines (vooraf, tijdens, na) per doelgoep
-
Het opleveren van opzet eerste opzet van het draaiboek (tijdens het event)
-
Het opleveren van een eerste grove planning
-
Vaststellen van acties en verantwoordelijken
Vragen over Concept, strategie en PR?
Laat je gegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.