top of page

Concept, strategie en PR

Het uitdenken van het event-concept en het opstellen van het programma kan een lastige klus zijn. Je wilt je doelgroep boeien en geboeid houden. Hoe doe je dat? 

Stap 1: Concept en strategie
  • Bepaal het thema van jouw event

  • Bedenk de rode draad van begin tot eind, van uitnodiging tot dankbericht

  • Denk aan eventwebsite, mailings, locatie, podiumsetting maar ook aan de overige fysieke aspecten als de ontvangst, billboards, vlaggen, flyers, documentatie, badges, bewegwijzering, catering en amusement.

  • Bepaal de beeldvorming van het event, hoe komt het beeld/podiumsetting over op de doelgroep, bedenk welke tafelsetting en cameraposities er nodig zijn en de stijl van presenteren. Staand (Luchtig en Los) of Zittend (Zakelijk en talkshow)

Stap 2: Opstellen van het eventprogramma
  • Afgestemd op je doelgroep

  • Niet te lang, maar ook niet te kort. Hoe bepaal je de lengte van je programma?

  • Zorg voor interactie, dit zorgt voor verbinding met de bezoekers

  • Integreer een spelelement, een verassing en WOW effect

  • Maar hoe doe je dat? Schakel ons in wij helpen je

Stap 3: PR 
  • Persoonlijke uitnodigingen of gaat het openbaar op social media

  • Hardcopy uitnodigingen

  • Persoonlijk benaderen via telefoon

  • Een digitoegankelijke website

  • Persoonlijk welkom op het (online)event

Alles komt samen in een Focussprint
  • Het definitief vaststellen van de doelgroepen

  • Het definitief vaststellen van de uit te werken storylines (vooraf, tijdens, na) per doelgoep

  • Het opleveren van opzet eerste opzet van het draaiboek (tijdens het event)

  • Het opleveren van een eerste grove planning

  • Vaststellen van acties en verantwoordelijken

Vragen over Concept, strategie en PR?

Laat je gegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

bottom of page