• Team evisit

Bart draagt functietitel over aan Ronald

Al jaren draagt Bart Grol met grote trots de titel Managing Director van evisit. Sinds februari 2021 is de titel overgegaan naar Ronald Heemskerk, voorheen operationeel manager bij evisit. Om de ‘hoe wat en waarom’ duidelijk te krijgen vonden we het tijd voor een interview met de twee heren.




Waarom wordt de functie overgedragen van Bart naar Ronald?

B: ‘Dit is ontstaan vanuit het idee dat Ronald steeds meer bezig is met het operationele gedeelte van het bedrijf. Dat is ook waar hij extreem goed in is, dat is helemaal zijn ding. Vervolgens heb ik aan Ronald gevraagd of hij het niet helemaal over wilde nemen.’


R: ‘Nadat ik binnen evisit op sales en projectmanagement actief ben geweest kreeg ik de kans om verantwoordelijk te zijn voor de gehele operatie. Dit heeft zich organisch ontwikkeld tot eindverantwoordelijke en dit gaat nu in een logisch vervolg over naar een rol als managing director. Dit geeft ook goed de rol en taakverdeling die altijd al draaide aan: Bart als eigenaar en ik mijn volledige focus op evisit.’


B: ‘Het is een logische stap en ik heb er alle vertrouwen in dat hij er een succes van gaat maken. Het geeft mij een kans om nieuwe dingen te gaan doen.’


Binnen evisit heb jij mooie stappen gemaakt, Ronald. Hoe zie jij dat?

R: ‘Ik ben inderdaad in sales begonnen, maar wel altijd met de gedachten vanuit een business development rol. Dat gecombineerd met mijn event ervaring maakte dat ik vanaf het eerste moment al een duidelijk beeld had van wat evisit moet kunnen en kan betekenen voor de markt. Door een aantal wisselingen in het team heb ik ook projectmanagement, marketing en operationele processen mee mogen maken. Hierbij heb ik een duidelijke visie gecreëerd van wat evisit voor toegevoegde waarde kan leveren aan de markt.’


Hoe zie jij jouw rol als managing director?

R: ‘Op basis van jarenlange event ervaring en om altijd de combinatie te zoeken tussen techniek en eventmanagement, is evisit precies het bedrijf wat op dat snijvlak zit. Aangevuld met mijn kennis van marketing én gewerkt hebbende bij een grote corporate (red: Unilever) kan ik het bedrijf en het team sturing geven om voor elk project en elke opdrachtgever de juiste toegevoegde waarde te kunnen leveren. Mijn doel is om mijn ervaringen en kennis over te dragen en te delen met het team. Hierbij wil ik hen allen de kans geven om meer verantwoordelijkheden te krijgen zodat iedereen kan groeien.’


Bart, waar ga jij je nu op focussen?

B ‘Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar iets nieuws. Heb enorm veel interesses en zie daarom ook altijd kansen. Het is zeker niet dat ik evisit helemaal los laat, ik blijf er altijd bij betrokken. Want ook hier zijn de kansen groot. Ik ga me nu meer focussen op BarTrack. Met BarTrack willen we het plaatsen van (herhaal)bestellingen in de zakelijke markt makkelijker maken. Het is een mobiel bestelplatform waarmee we kunnen zorgen dat klanten van de aangesloten groothandels kunnen bestellen en hun voorraden kunnen beheren. Eenvoudig met hun mobiele telefoon. We hebben grote ambities. BarTrack is nu al beschikbaar in 4 talen (Engels, Duits, Frans en Nederlands). En we zijn al actief in Duitsland en Zwitserland. Het is echt iets wat ik leuk vind. Het is een vernieuwend concept waarin het mijn rol is om het concept uit te denken en te organiseren dat het allemaal werkt. En ervoor te zorgen dat groothandels zich aansluiten.’


In welke rol blijf jij nu nog bij evisit betrokken?

B: ‘Meer op de achtergrond, maar altijd beschikbaar voor vragen. Ik blijf toch ook wel het technische geweten van het bedrijf. Door mijn ervaring met techniek zal ik altijd betrokken blijven bij de keuzes die we maken. Daarnaast heb ik ook nog een rol in het ISO27001 proces. We zijn ISO27001 gecertificeerd en ik blijf altijd een vinger aan de pols houden of we ons nog aan alle gestelde richtlijnen houden zodat we aan de gestelde eisen van het certificaat blijven voldoen.’


Nu we het toch over techniek hebben. Staan er nog mooie ontwikkelingen op de planning aankomend jaar?

R: ‘Corona heeft veel losgemaakt in de markt waardoor je ziet dat connectiviteit nog belangrijker is. Maar ook het kunnen bieden van een flexibiliteit aan je opdrachtgevers om elke vorm van een evenement (fysiek, online, hybride) mogelijk te kunnen maken.’


B: ‘Inderdaad, juist door corona gaan we veel slimme interacties meemaken, niet alleen in de online wereld maar ook fysiek. Ik heb er nu al zin in om daarbij met evisit een invulling aan te geven. Dat is namelijk wel waar we mee aan de slag moeten omdat ik niet geloof op korte termijn terug te gaan naar enkel fysieke evenementen.’


R: ‘Wendbaarheid en flexibiliteit op een hoog service level zat altijd al in de kern van evisit. Corona heeft dat alleen maar bevestigd. Dat die componenten belangrijk zijn en altijd belangrijk zullen blijven.’


Waar kijk je het meeste naar uit?

R: ‘Ik kijk heel erg uit naar de verschillende type evenementen (online, hybride en fysiek). Om verschillende doelgroepen, met verschillende behoeften, de juiste benadering te geven op je evenement. Inspelen op de behoefte van jouw doelgroep is cruciaal om succes te behalen bij de individuele bezoeker. Op basis van wensen van deelnemers moet de software en services in staat zijn om daar op in te kunnen spelen. Om dit te behalen en mogelijk te maken kan het niet anders dan dat je daar software, automatisering en services voor nodig hebt. evisit heeft dit allemaal in huis en is onderdeel van je totale eventorganisatie. Om dat te ontplooien en ontwikkelen, daar kijk ik heel erg naar uit.’


Bedankt voor jullie tijd en beiden heel veel succes in jullie nieuwe rol!!


Virtueel een kopje koffie drinken met onze nieuwe of oude managing director? Daar staan beiden heren altijd voor open!


Bart Grol Ronald Heemskerk

bart@evisit.nl ronald@evisit.nl

06-54201506 06-24886500


Nieuwsbrief

Lange Voorhout 92, 2514 EJ Den Haag

070-3065420 | WhatsAppvraag@evisit.nlplan een afspraak

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

© 2020 evisit. evisit is een product van amgate B.V.

logo_edited.png